Ooit al overwogen om één of andere vorm van zakelijke samenwerking op te zetten met andere organisaties? Of je nu denkt aan samenaankopen, het delen van infrastructuur of het opzetten van een shared service center of een fusie, het zijn allemaal mogelijke vormen van samenwerking.

Vaak begint het met een droom, een opportuniteit die zich aandient of de noodzaak om de werking te herbekijken. Wie echt werk wil maken van de realisatie van samenwerkingsplannen heeft al snel een waslijst met vragen. 

Wat kan en wat mag? Hoe zit het juridisch en fiscaal? Hoe beginnen we eraan?

Eraan beginnen kan je door deel te nemen aan de infosessies ‘Doordacht zakelijk samenwerken’!

Je krijgt er zicht op de vele mogelijke samenwerkingsvormen en wat er komt bij kijken.

Sessie 1 - 10 februari 2021 - voormiddag (online)


> Waarom samenwerken? 
> Juridische omkadering bij samenwerking en fiscale implicatie 

Sessie 2 (en 3) - 9 maart en eventueel 16 maart
 

Als een fysieke samenkomst mogelijk is, dan vindt sessie 2 plaats op 9 maart 2021 (hele dag), in de Koninklijke Bibliotheek van België (KBR) in Brussel.
Indien een fysieke samenkomst niet mogelijk is, dan wordt de sessie online georganiseerd en in twee gesplitst: één onderdeel vindt plaats op 9 maart (voormiddag), het andere op 16 maart (voormiddag).

> Personeel en personeelsbeleid in samenwerkingsformules 

> Financies, boekhouding en administratieve gevolgen 

> Goed bestuur bij samenwerking 

> Verdieping bepaalde samenwerkingsvormen  

> Stappenplan: van idee tot stevig samenwerkingsplan


Deelname is gratis voor lidorganisaties van De Federatie. Wie geen lid is van De Federatie kan deelnemen mits betaling van €100 (voor het hele programma) en €40 voor enkel sessie 1. Inschrijven is verplicht, de plaatsen zijn beperkt.

De inhoud van de sessies wordt verzorgd door Impactadvocaten, Sociare, Cultuurloket, Hefboom en De Federatie.